З березня по червень 2017 року пройшла академічна мобільність студентів 3-го курсу Інженерно-будівельного інституту, які навчалися на протязі семестру у рамках програми Еразмус+ в Університеті Північ (м. Вараждін, Хорватія).

Довгуля Аліна та Чистяков Артем діляться своїми враженнями про навчання та життя в Хорватії:

«Ми твердо вирішили, що хочемо брати участь у програмі обміну студентів Erasmus+, і коли отримали позитивну відповідь, довго не могли в це повірити. Ми не знали багато про Хорватію, і були дуже раді побачити, по прибуттю, настільки прекрасна країна. Проведення часу в Хорватії було чудовим, сповнене позитивними емоціями, приємними знайомствами і яскравими подіями.

Почалося все з того, що 5 березня 2017 о 21:45 ми сіли в літак, який переніс нас в новий незвіданий світ. О 00:45 ми прибули в Стамбул, де мали очікування наступного рейсу до Загребу цілих 7 годин, але час пролетів непомітно і о 8 годині ми вже летіли в Хорватію. По прибуттю в аеропорт Загреба, нас зустрів Олексій Аніскін, викладач Університету Північ і наш куратор, він доставив нас в Вараждін. Олексій Аніскін підтримував з нами контакт протягом усього перебування в Хорватії, і допомагав нам в будь-який незрозумілій ситуації, за що ми йому дуже вдячні.

У перший же тиждень ми познайомилися з нашими одногрупниками. Зустріли чудових людей, які зробили наше перебування в Вараждіні просто прекрасним. Під час перебування в Хорватії, крім навчання в університеті, ми ходили в школу іноземних мов «Жигер», де вивчали хорватську мову і по закінченню, отримали підтверджуючий сертифікат знання мови. Незважаючи на досить коротке навчання в школі, ми досить-таки непогано вивчили хорватську мову, що дозволяє вільно спілкуватися на будь-які теми з нашими друзями. Але незважаючи на всі справи і зайнятість, у нас залишалося вдосталь вільного часу, яким скористалися сповна - ознайомилися з культурою країни, історією, пам'ятками і близько здружилися з одногрупниками.

На самому початку нашого перебування в Хорватії, у нас з нашими новими друзями був похід на гору Іванчиці, в околицях Вараждіну. Іванчиці - це найвища гора Північної Хорватії, яка знаходиться в Хорватському Загір'ї. На зворотному шляху відвідали печеру Віндія, яка охороняється законом, як пам’ятник палеонтології від 1964 року.

Крім Іванчиці, бачили повно неповторних гір Загір'я. Але найпрекрасніше, це те що посеред гір і лісів час від часу зустрічають старовинні замки. Так ми відвідали замок Тракощьчан.

В ході програми залізобетонних конструкцій, під керівництвом професорів Матія Орешковіча, Божо Солдо і Олексія Аніскіна, ми відвідали з екскурсією Вараждінскую гідроелектростанцію і споруджування корпусу підприємства, де ознайомилися з сучасними методами будівництвами промислових підприємств.

У травні під керівництвом професора Матія Орешковіча, Божо Солдо і професора Муховця, в ході ознайомлення з історією будівництва, відвідали дводенну екскурсію. В її ході, ми побачили своїми очима пам'ятники архітектури і будівництва, минулих століть аж до античності. Ми відвідали новий регіон Хорватії - Далмацію, місто Шибеник і зупинилися на ніч в Трибуні. Ми провели незабутньо час в дружній атмосфері зі студентами та викладачами.

За час перебування в Хорватії ми кілька разів відвідали столицю - місто Загреб. Місто нам сподобався своєю архітектурою і великою кількістю парків, садів і скверів, що робить його приємним і відкритим. Ми часто ходили з нашими друзями відпочивати на річку Драву поблизу Вараждіна.

Величезне враження залишилося і від самого міста, де ми жили - Вараждіна. Проживаючи в Одесі, населення якої набагато більше, дуже хотілося відпочити від метушливого міського життя. Вараждін нас прийняв, як спокійний привітне місто, з тихими вуличками і добрими привітними людьми, які в будь-який момент готові тобі допомогти. У цьому місті кожна вулиця має свою історію. Але найцікавішим, незвичайним і загадковим нам здався Вараждінскій замок. Були в ньому вночі, під час фестивалю «Ніч в музеї». У замку реконструйоване життя мешканців середньовіччя, і коли група туристів віддалялася, і ти залишався в приміщенні один, створювалося таке враження що ось-ось зайде справжній господар замку. Всього за три місяці це місто стало для нас рідним!

Так і наблизився кінець нашого перебування в Вараждін, в Університеті Північ. Час пролетів непомітно. Здається, це було ще вчора «Перший день був неймовірно насичений. У нас була зустріч з ректором університету Марином Мілкович, проректором Гораном Козином, деканом факультету будівництва Божо Солдо, головою міжнародного відділу Ясней Родеш, і професорами, які викладали нам дисципліни: Олексієм Аніскіним, Матія Орешковічем, Желько Косом. Заняття були дуже цікавими, не пропустили жодного дня».

Ми дуже вдячні нашим друзям Михайлу Лукчічу, Луції Кучині, Юрію Грегуру і всім іншим за те, що навчилися багато чому про життя міста та університету, за підтримку у всьому і теплу компанію. Все, з ким ми познайомилися були дуже відкриті і дружелюбно налаштовані. Спочатку було дуже цікаво спілкуватися на трьох мовах - російською, хорватською та англійською, а іноді навіть і на мові жестів, але це не було особливою перешкодою і незабаром ми заговорили однією мовою. На жаль, вже настав час повертатися до Одеси, але на цьому від'їзді не закінчиться наша дружба, ми будемо підтримувати контакти і далі. Будемо організовувати спільні конференції щоб обмінюватися досвідом в діяльності студентської ради, будемо спілкуватися і далі, адже наші вищі навчальні заклади співпрацюють - і ми представники студентського самоврядування наших ВНЗ будемо співпрацювати і розвиватися. Ця подорож була не просто розвага, екскурсії та розглядання пам'ятників - це подорож змінило наше життя!»